SUMMER ROLLS CU CREVEȚI ȘI AVOCADO

SUMMER ROLLS CU CREVEȚI ȘI AVOCADO
Nu, nu a venit vara, ba chiar a nins în ziua în care am făcut aceste rulouri, dar am simțit nevoia de a face și de a mânca ceva mai ușor, comparativ cu preparatele pe care le-am avut pe masă în ultima perioadă.
Așa că am strâns ingredientele necesare și m-am pus pe treabă. Acum, fie vorba între noi, nu am avut foarte mult de lucru la ele, căci toată pregătirea lor a durat în jur de 30 de minute.
Ingrediente rulouri:
- 5 foi de orez (pentru pachețele crude)
- 10 creveți
- 60g fidea de orez
- salată verde (eu am avut asortată)
- 1 avocado
- 1 castravete
- pătrunjel
- mentă
- cives sau ceapă verde
Ingrediente sos:
- 1 lingură de unt de arahide
- zeama de la o jumătate de lime
- 1 linguriță zahăr
- 1 linguriță sos de soia light
- 2 lingurițe sos sriracha (mai mult sau mai puțin, în funcție de cât îl vreți de iute)
- puțină apă (pentru a subția sosul)
- câteva arahide prăjite și mărunțite

Înainte de toate, să ne ocupăm de creveți: ai mei au fost prefierți, dar am preferat să îi mai dau într-un clocot, iar după ce s-au răcit, i-am decorticat și tăiat în două, pe lungime, obținând astfel, 20 de jumătăți. Dacă aveți creveți cruzi, îi curățați, decorticați și îi puteți la fiert (nu îi lăsați mult la fiert pentru că au o carne foarte fragedă) și apoi îi tăiați pe jumătate.
Între timp, lăsați fideaua de orez să stea la înmuiat în apă clocotită pentru câteva minute, clătiți-o sub un jet de apă rece și lăsați-o la scurs.
Sosul se face foarte simplu, trebuie doar să amestecați toate ingredientele și să îl lăsați la frigider până când sunt gata rulourile.
Pentru umplerea rulourilor aveți nevoie și de un avocado pe care îl tăiați în fâșii subțiri și procedați la fel și cu castravetele, pe care eu l-am tăiat în jumătăți de rondele.
Când aveți toate ingredientele pregătite este timpul să vă apucați de umplerea rulourilor. Trebuie să mai aveți lângă voi și un vas cu apă rece în care să scufundați în întregime foaia de orez, timp de câteva secunde sau până când se înmoaie, astfel încât să o puteți rula. Odată hidratată, foia se așează pe un tocător și începeți să puneți umplutura, așezată oarecum pe 3 rânduri, și anume: pe primul rând am pus fideaua (nu puneți foarte multe ingrediente deoarece trebuie să le puteți rula, iar foaia de orez este destul de subțire și poate să crape ușor; lăsați un spațiu liber de câțiva centimetri la bază, astfel încât să puteți rula), deasupra ei am așezat câteva foi de salată, bucățele de castravete, pătrunjelul și menta. Pe rândul al doilea, imediat după fidea, am pus feliile de avocado, iar pe cel de-al treilea, jumătățile de creveți, așezate cu partea roz în jos. La rulare trebuie sa vă mișcați repede și să aveți grijă să nu rupeți foile. Începeți cu partea dinspre voi și acoperiți primul rând (cel cu fideaua și salata) cu marginea pe care ați lăsat-o liberă, apoi în timp ce rulați spre avocado, pliați lateralele spre interior, adăugați 2-3 fire de cives sau fâșii de ceapă verde (puteți să omiteți acest pas pentru că ele sunt doar de decor), după care continuați să rulați peste rândul cu creveți, formând astfel un rulou complet închis.
Continuați așa până când terminați de umplut toate foile și țineți rulourile acoperite cu un șervețel umed pentru a nu se usca de la aer.
Poate că în descriere sună complicat, dar vă asigur că dacă vă apucați, o să constatați că este ușor.


Rulourile sunt foarte sățioase și merg foarte bine la masa de prânz sau chiar la cină.






Comentarii